МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НУ "ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА"
кафедра ПЗ
Курсова робота
з предмету „Об'єктно-орієнтовані мови програмування ”
На тему: „Модуль мишки”
Зміст
Вступ 3
1. Формулювання задачі 4
1.1. Системна структура миші 4
1.2. Скидання драйвера 5
1.3. Показати вказівник миші 6
1.4. Забрати вказівник миші 6
1.5. Отримання поточних координат миші і стан її кнопок 6
1.6. Переміщення вказівника в нове положення 7
2. Опис програми 8
3. Інструкція користувачу 10
Висновки 12
Література 13
Додатки 14
Додаток 1. Модуль для роботи з мишкою 14
Додаток 2. Текст демонстраційної програми 15
Вступ
Стрімкий розвиток комп'ютерних технологій приводить до розвитку пристроїв, що взаємодіють з ними. З кожним роком розробляються новітні технології, які з часом реалізовуються у виробництві. До великої частки розробок, які стосуються комп'ютерної галузі, відносяться пристрої вводу інформації. Для виготовлення таких пристроїв, велику увагу звертають на швидкість вводу інформації, простоту та вигідність, а також економічні фактори виробництва.
На даному етапі розвитку, компанії, що займаються виготовленням комп'ютерних пристроїв, досить часто розробляють нові та вдосконалюють вже існуючі розробки.
Маніпулятор миша є одним з найпоширенішим пристроєм вводу інформації, який модернізується. По своїй структурі, миша, є досить простим та дешевим пристроєм, оскільки має просту технологію виготовлення, а також є досить зручною в користуванні. Більшість апаратних пристроїв, які входять до складу ПК, комплектуються драйверами – особливими програмами, за допомогою яких реалізується взаємодія з апаратурою на фізичному рівні. Не винятком є і маніпулятор миша: розроблений для неї фірмою Microsoft. Цей драйвер є стандартом для драйверів такого типу. В курсовій роботі розглянемо основні принципи побудови драйвера миші та використання його на системному рівні.
1. Формулювання задачі
В курсовій роботі потрібно розробити модуль для роботи з мишкою, який дозволяє виконувати основні функції даного пристрою. Для роботи з мишкою на апаратному рівні потрібно використовувати прямий доступ до апаратних ресурсів, дані операції дозволяє виконувати мова програмування Assembler. Більшість мов програмування в свій синтаксис включають стандартні команди Assembler, не винятком є і Pascal. За допомогою цього компілятора напишемо модуль для роботи з мишкою, а також програму для демонстрації створеного модуля.
Далі розглянемо основні принципи роботи маніпулятора мишки.
Системна структура миші
Переміщення миші вимірюється в кроках. Крок – це мінімальна відстань, яка реєструється датчиками миші. Зазвичай дозволяюча здатність датчиків відповідає 8 крокам на міліметр, тобто величина складає 0,125 мм.. Існують пристрої, що мають більш високу точність – до 16 кроків на міліметр. Монітор миші підраховує число кроків на кожному напрямку і перетворює їх в еквівалентну кількість елементів зображення віртуального екрану. Елементи зображення визначаються з стандартного текстового режиму 80х25 шляхом множення координат на 8, тобто віртуальний екран – це максимальне розрішення CGA- адаптера в графічному режимі – 640х480. координати миші можуть виходити за границі віртуального екрану, якщо реальний адаптер має більше розрішення.
Монітор екрана слідкує за відповідністю положення вказівника миші на фізичному екрані поточним віртуальним координатам, отриманих від монітора миші. Оскільки дисплей може працювати в різних режимах (текстовому або графічному), монітора екрана опитує поточний режим адаптера за допомогою переривання $10 і автоматично міняє зображення вказівника при зміні режимів. При швидких переміщеннях миші монітор екрана може не встигати міняти положення вказівника на екрані, тому драйвер слідкує також за швидкістю зміщення. Якщо ця швидкість більша за деяку порогову величину, драйвер подвоює число кроків, які відповідають одному й тому ж лінійному зміщенні миші, в результаті вказівник починає зміщатись на ек...